От много време насам част от колегите се опитват да проповядват да се слагат къси заглавия (title tag) на страниците, защото в Гугъл се показват само до 65-ия знак.

Никога не съм бил фен на тази терория, но последното състезание на Notebook.bg беше добър повод да изтествам теорията дали работят дългите заглавия или не.

За целта на страницата на сайта, в който ставаше записването, сложих заглавие <title>”Записване за SEМ състезание 2013 за наградите на Acer и Notebook.bg или “Защо трябва да купим Ейсър от Ноутбук.бг?”</title>. Общо 117 символа, като ключовата фраза, по която тествах (кл.фраза и за състезанието) започваше от 74-тия символ.

Ще пропусна първите три месеца, в които ставаше записването и ще се концентрирам върху останалия период. Сайтът за записването беше разположен на стар, авторитетен домейн, макар че беше преместен на https версия (това беше експеримент с друга цел). Това му позволи много бързо да се класира и поддържа на трета страница без нито един анкор с ключовата фраза на състезанието.

На 03.12.2013 година след няколкомесечен престой на 27-ма позиция (честно беше заковал там), реших да махна кл.фраза, за да видя дали ще има ефект върху класирането на сайта. На 07.12 сутринта сайтът изпадна от първичния индекс. И понеже имаше намек, че не разбирам какво е първичен индекс, ще обясня подробно какво точно стана.

При търсене на кл.фраза, сайтът не се показваше до последната страница т.е. там където пише “За да ви покажем най-подходящите резултати, пропуснахме някои, които са много подобни на вече изведените 181. Ако искате, можете да повторите търсенето заедно с пропуснатите резултати.” И като кликнеш на пропуснатите резултати, сайтът се показваше. За мен това е ясна индикация, че сайтът е изпаднал в допълнителния индекс.

10 часа по-късно, сайтът се върна на 30-та позиция. Навръх студентския празник сайтът се върна на първоначалната си позиция, но това беше само началото на спада. Следобеда около 15 часа падна с две позиции надолу. На 13.12 вече беше на 31-ва, а на 14-ти – на 33-та позиция. В деня на обявяване на наградите заемаше 32-ро място, а днес 3 дни след това вече е на 35-то.

Някои вероятно ще кажат, че сайтът е паднал, защото са се появили други сайтове, които са натискани да отидат по-напред. Ще им отговоря, че борбата отдавна беше предопределена от първите двама участника и всеки от тях си беше уредил подкрепа на останалите участници.

Разбира се, има и други фактори, които биха могли да повлияят на експеримента, но това няма как да го знаем, защото познанието в SEO е предимно емпирично т.е. получава се на база опита, който имаме, а не въз основа на теория.

В заключение искам да кажа – пишете си заглавия (тайтъли), без да се съобразявате дали ще е 65, 80, 150 или 255 знака. Заглавието е описанието на Вашата страница, то е важно и ако 65 символа не Ви достигат да го опишете, не се притеснявайте, Гугъл няма да покаже цялото, но ще “има предвид”, че сте искали да кажете още нещо.